رویدادهای مدرسه

گوشه‌ای از روند درک مطلب کلاس سوم

🎨قصّه‌ی مدادرنگی🎨


خلاصه :

آثار مصور به آثاري گفته مي شود كه وسيله ي انتقال پيام، تصوير است. تصوير اگر در حيطه محدوديت هاي ذهني كودكان تهيه شود مي تواند براي قوه ي بيان خلاقيت و روان شدن گويايي كودكان مفيد باشد...  

آثار مصور به آثاري گفته مي شود كه وسيله ي انتقال پيام، تصوير است. تصوير اگر در حيطه محدوديت هاي ذهني كودكان تهيه شود مي تواند براي قوه ي بيان خلاقيت و روان شدن گويايي كودكان مفيد باشد.

در واقع در کتاب های کودک بخش زیادی از بار انتقال مطلب را  تصویر های کتاب بر دوش می‌کشند و به بیان جزئیاتی می‌پردازند که واژگان توان انتقال آن را ندارند یا حتی در دایره لغات کودک جایی ندارند.

فعالیتی که در روند درک مطلب و هنر کلاس سوم «که از ابتدای سال تحصیلی شروع شده است»  صورت گرفت علاوه بر  تاکید بر توانایی انتقال مفهوم و توجه دادن دیداری متربی به تصویر  و مهارت استخراج  پیام از تصویر ،  تا حد زیادی بر پایه تخیل پاک و بی آلایش متربیان نیز استوار بود.

 متاسفانه در دنیای امروز با وجود بازی های کامپیوتری و برنامه های گوناگون تلوزیونی که خیال و دنیای فانتزی را آماده و از پیش ساخته شده به خورد کودک میدهند فضای لازم برای رشد و پرورش خیال کودک محدود شده و فرصت ها و سوژه های خیال پردازی کودک را کاهش می‌دهد و جهت دار می‌کند.

شایان ذکر است که گرچه خیال پردازی نشانه ساختار سالم و پیشرفته مغز و عملکرد مناسب هوش کودک است، اما اگر در مسیر درست کنترل نشده و محدوده آن مشخص نشود می‌تواند آسیب زننده باشد.

حال توجه شما بزرگواران را به گوشه ای از آثار داستانی مصور عزیزانمان در این روند درک مطلب جلب میکنیم:

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران