رویدادهای مدرسه

مهمترین پیشنیاز رشد متوازن کودکان چیست؟

جلسه ی کارگاهی اولیا


خلاصه :

فرصتی برای هم اندیشی و مباحثه در خصوص مهمترین پیشنیاز رشد متوازن

پرورش فرزند از کودکی خردسال و کنجکاو تا انسانی مسئول و هدفمند، بسیار زیبا و لذت‌بخش است. اما متعادل ساختن زندگی شخصی و شغلی با وظایف خانوادگی و والدگری می‌تواند بسیار دشوار باشد. شما بهترین‌ها را برای فرزندتان می‌خواهید و به همین دلیل یک رابطه‌ی قوی میان شما و کودک می‌تواند در جنبه‌های مختلف زندگی او، تاثیرات عمیق و اثرگذاری داشته باشد. مطمئنا در مورد روش‌های فرزندپروری بسیار زیاد شنیده و خوانده‌اید. اما در این مورد که رابطه والدین و فرزندان چه خصوصیاتی دارد و چگونه باید باشد، کمتر صحبت شده است.


رابطه قوی میان والدین و فرزندان برای هر خانواده‌ای ضروری است و ایجاد آن نیاز به تلاش و صرف زمان دارد.


مهم‌ترین روابط اولیه کودکان با والدین است. رابطه مثبت شما با فرزندتان به او کمک می‌کند تا در مورد جهان یاد بگیرد. او از طریق رابطه باکیفیت با شما یاد می‌گیرد که جهان امن است، او دوست‌داشتنی است و همچنین یاد می‌گیرد چه کسانی او را دوست دارند و اگر گریه کند، بخندد یا احساسات دیگرش را نشان دهد، چه اتفاقی می‌افتد. اگر رابطه شما با فرزندتان قوی باشد:

او در آینده روابط شاد و معناداری خواهد داشت.

کودک می‌تواند هیجانات خود را در دوره‌های دشوار بهتر تنظیم کند.

خوش‌بینی و اعتمادبه‌نفس کودک افزایش می‌یابد.

رشد ذهنی و عاطفی کودک تقویت می‌شود.

مهارت‌های اجتماعی و تحصیلی او بهبود می‌یابد.

مهارت حل مسئله او تقویت می‌شود.

همانطور که مطرح شد چگونگی رابطه والدین و فرزندان، نقش مهمی در آینده کودکان دارد و می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت زندگی آن‌ها باشد. برای اینکه رابطه سالمی با فرزند خود داشته باشید لازم است پاسخگو، قابل‌اعتماد و مهربان باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران