معرفی

آشنایی با روش میزان

قسمت اول


خلاصه :

روش میزان 

▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️

🗓 سال ۱۳۷۶ سر آغاز فصلی نو بود از کوششی مستقل، توسط تنی چند از دغدغه مندان رشد فرهنگی کشور و در جهت ساخت ایران فردا
ایرانی آباد ،پویا و بالنده
سوال اول این بود که از کجا باید شروع کرد ؟
اصلاح سیاست داخلی؟، ارتقای آموزش عالی؟، بهبود &شاخصه‌های اقتصادی؟ و...

🔻نقطه‌ی کلیدی و ریشه‌ای ارتقای شاخصه‌های رشدی کشور کجاست ؟ کجاست نقطه‌ی عطفی که بیشترین تاثیر گذاری را بر سایر حوزه‌ها به همراه خواهد داشت. نقطه‌ای که در صورت رشد و اصلاح،تمامی حوزه‌های فرهنگی،سیاسی،اجتماعی، اقتصادی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

•●○■□¤☆¤□■○●•

🔻انتخاب صورت گرفت و مسیر مشخص شد.
حوزه‌ای برگزیده شد که ۱۲ سال از زندگی اجتماعی هر ایرانی را مستقیم و باقی مسیر زندگی را نیز غیر مستقیم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. دوره‌ای که اثرات آن بر زندگی هر ایرانی پایدار و بلند مدت خواهد بود.
آری
مدرسه
کار آغاز شد.

•●○■□¤☆¤□■○●•

🔻برای شروع ،در کنار آسیب شناسی از وضعیت فرهنگی موجود کشور در مسیر فرایند ۱۲ ساله آموزش و پرورش و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، می‌بایست با تجربیات مفید و کارآمد سایر ملت‌ها آشنایی کامل صورت می‌گرفت.
در سال ۱۳۷۶ مقطع دبیرستان، سال ۱۳۷۹ دوره‌ی راهنمایی و سال ۱۳۸۳ نهال دبستان میزان کاشته شد.
حاصل شد آن چه شد و به مرور به سوی طرحی نو به نام "روش میزان" حرکت صورت گرفت. که حاصلی بود از تجربیات روز دنیا ،همراه با حفظ و تقویت ریشه‌های دینی و هویتی فرزندان ایران زمین.
و این ابتدای مسیر جدیدی بود که روش میزان در کنار رشد، اصلاح و ارتقای خود، به مرور تبدیل به الگویی جهت تغییر نگرش‌های سنتی و قدیمی گردد. تا روزی که تمامی مدارس سطح کشور به بستری جهت رشد و بالندگی فرزندان ایران زمین تبدیل گردند. ان شاء الله

▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️

🔻 در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در طی سلسله متن‌ها و گزارشات کاربردی، به روش میزان،اصول حاکم بر آن، و حوزه‌های در برگیرنده آن توجه نشان خواهیم داد؛ و تلاش خواهیم کرد تصویر شفاف‌تری از این روش ارائه نماییم.
به یاری خدا

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران